5 Ara 2008

ARILIĞIM

Posted by Picasa

4 yorum:

Orhan ÖNDER dedi ki...

Hilmi Hocam bir meslektaşınız olarak arılığınızda ki tertip düzeni takdir etmeden geçemeyeceğim.Belliki yılların birikimi var.Ben henüz 7 aydır arıcılık yapmaktayım.
Bir blogta bahsettiğniz çok amaçlı dediğiniz kovanları merak ettim.Bende sezona hazırlık babında bahsettiğniz kovanlardan çok amaçlı kullanışlı ruşet,yedek ana bulundurma,yeri geldiğinde kışlatma,suni oğul alımı gibi alanlarda kullanmak üzere kovan yapmayı düşünüyorum.
Kendi kullandığınız çok amaçlı kovanları burada bizlerle paylaşırsanız ölçüleriyle , fotoğraflarıyla sevinirim.
İyi çalışmalar...

Unknown dedi ki...

Sayın Meslektaşım Orhan Bey,
Selam ve sevgiler.Bloğuma yazmış olduğumuz yorumu az önce görüm.Gecikme bigisayar kullanmamdaki eksikliklerden kaynaklandı.Özür dilerim.Çok amaçlı kovanlarla ilgili kapsamlı hazılık içinde olğumu belitmiştim.Düşüncem uygulama içinde baharda resmleri ile konuyu işlemekti.Bu nokta uzun yılar yaptığım denemelerle geldiğim ve beki karar kıldığım yerdir diye düşünüyorum.Bu nedenle ben size şimdilik öz bilgi ile kouyu açıklamak zorundayım.Bloğumdaki resımleri incelerseniz anaların üç ayrı yuvalarda barındığını görürsünüz.Strapor kutular,bebek kovanlar,normal kovanlar(8çerçeveli)
Kutular piyasdan alınabiliyor. Az arı ile anayı yumurtlatmak için,
Bebek kovanlar dediğim beş yarım çerçeve alır.Çerçeve iç ölçüleri dadan yada langisron kullanmanıza bağlı deriniik esas alınır.(27x27 veya27x22)
Nomal kovan kulanmakta olduğumuz kovanın 8 çerçevelisi.Bu kovanların iç genişliği 8 çerçveyi rahat alması için 31cm genişliği olması önemli.İşte çok amaçlı kullanacğımız kovan bu.Nasıl mı? Bu kovanın yan duğarlarına da lamba açarak yatık kovan haline getiriyoruz.Yarım çarçeveler geriye goğru paralel 12 adet alır.Tabla çevresi 1cm kalınlıkta kovanımızda kullanılan tahta kalınlığı endeki çıtalarla üç tarafı yüksetilerek kovanımız üzerine oturtulacak.İki bölme tahtası sıkı biçimde yerlşecek tarzda hazırlarak kovan üç bölmeye ayrılacak.Önden ve iki yandan tabladaki çıtalar kesilerek çıkış delikleri 10 ar cm kadar açıdığında üç bölümlü kovanımız hazırdır.Bölmesiz normal çerçevelerle dik ve kısa yarım çerçevelele yatık kovan biçiminde normal arılar da yerleştirilebiliyor.Yatık biçimde kullanmayı tercih ediyorm.Kara kovan hasvasında. Kışlama daha güvenli. İlkbahar gelişme daha hızlı.İki ana bulundurmak,ana varken diğer bölümde yei anayı yetiştirmek v.b kolaylıklar sağlar
Ayni benzer bir uygulma da 5 veya6 çerçeveli rüşet kovanların yatık kısa çerçeveleri kullanılarak yapılması dadaha uygun.Bunların çerçve iç ölçüleri daha az.Kutulerda yumurtaya geçen analara bol yumuta atacak,dahaaz arlı bölümlere de çok fazla ihtiyaç oluyor.Ben 6 çerçevelileri daha çok öneriyorum.Kovan genşliği 24cm olup çerçeve iç ölçüleri26x22 cm oluyor.
Orhan BEY biliyoruz görsellerle kono daha iyi alaşılır.Umarım bir fikir vemişimdir.Havza bana yakın.Yolunuzu bu taraflara düşürün. beklerm. Başarılar dilerm.
Hoşca kalın






































*

cengizbahar dedi ki...

Hilmi bey;
Göreni kıskandıracak kadar olmuş. Çok güzel görünüyorlar. Hele plakalar. Merak ediyorum plastik plakalar bizim Çukurova güneşinde ne yapacaklar?
Kolay gelsin.

Adsız dedi ki...

how can you write a so cool blog,i am watting your new post in the future!